Najważniejszym kryterium dla Google jest priorytet obsługi użytkowników. Odgrywa istotną rolę w każdym aspekcie SEO, czy to w Twojej witrynie, czy w treści na Twojej stronie. Czas skupienia uwagi użytkownika zmniejszył się do 7 sekund, co oznacza całkowity czas na zwrócenie jego uwagi.
Możesz zapewnić swoim użytkownikom najlepsze wrażenia na swojej stronie, optymalizując je.
Treść musi być łatwiejsza do odczytania
i zawierać znaczniki treści, aby nagłówki były bardziej widoczne. Wiele razy możesz wypełnić swoją stronę tyloma reklamami, jak to możliwe, ale większość konsultantów SEO radziłaby, aby zaśmiecanie strony reklamami spowodowało opuszczenie witryny.
Często strony internetowe sprawiają, że ich reklamy wtapiają się w treść, oszukując czytelnika. Treść na twojej stronie powinna również mieć dobrą liczbę słów, która może rozwiązać zapytanie użytkownika i zawierać odpowiednie informacje.
Witryny przyjazne dla urządzeń mobilnych
zostały określone przez Google jako obowiązkowe do zajmowania pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego sprawienie, by Twoja witryna była przyjazna dla użytkowników mobilnych, jest niezbędna. Wersja na komputery nie jest tak przyjazna dla użytkownika, co sprawia, że korzystanie z witryn jest naprawdę uciążliwe. Zwiększa to znaczenie optymalizacji Twojej witryny. W przypadku indeksowania na komórki najpierw Google indeksuje Twoją witrynę mobilną.
Jeśli nie masz witryny mobilnej,
Google również zindeksuje wersję komputerową, ale wpłynie to na twoje rankingi, ponieważ nie zoptymalizowano jej pod kątem wersji mobilnej. Ta funkcja wpłynie na Twoją witrynę, nawet jeśli wyszukujesz z komputera. Użytkownik zdecydowanie opuściłby twoją stronę i wolałby odwiedzić stronę, która mieści się na ekranie telefonu.