Dzisiaj, jeśli chcesz odnieść sukces jako przedsiębiorca, musisz także być dobrym gawędziarzem.
Marketing się zmienił:
Faktem jest, że ładne strony internetowe nie sprzedają rzeczy. Słowa sprzedają rzeczy. Nikt nie będzie słuchać, jeśli Twoja wiadomość nie jest jasna – nie ma znaczenia, ile zapłaciłeś za materiały marketingowe. Wizjonerzy, twórcy gier i pretendenci starający się zaprojektować przyszłe przedsiębiorstwa muszą po prostu wyjaśnić, co robi ich firma.
Czy Twoja wiadomość jest prosta, trafna i powtarzalna?
Marketing może być mylący i marnotrawny. Problemem zwykle nie jest produkt, usługa lub pomysł firmy, ale sposób, w jaki o tym mówimy.
Pomyśl o tym: ile razy współpracowałeś z agencją projektową, aby stworzyć stronę internetową lub broszurę i zapytałeś, czy twój grafik ma doświadczenie w dziedzinie copywritingu? Czy mogą również tak wyjaśnić Twoją wiadomość, aby klienci słuchali?
Opowiadanie działa, ponieważ ludzki mózg dąży do jasności, a nie zamieszania. Fabuła to sensowne urządzenie. To także potężne narzędzie do organizowania informacji. Jest to najwyższa przewaga konkurencyjna, ponieważ opowiadanie historii pomaga klientom zrozumieć korzyści płynące z korzystania z Twoich produktów, pomysłów lub usług.
Opowiadanie historii jest kluczową częścią budowania marki. Założyciele często bardzo się starają, koncentrując się na drobnych szczegółach, wyjaśniając funkcje lub technologie. Te informacje mogą być prawidłowe, jednak nie jest to łatwe lub angażujące.
Bez wyraźnego poczucia celu mogą szybko stać się nudne, mało inspirujące i łatwe do zapomnienia. Jeśli założyciele mogą przedstawić czytelną narrację dotyczącą marki, mogą zwiększyć wartość produktu lub usługi firmy.
Założyciele, którzy chcą wprowadzić lub zwiększyć skalę, powinni wdrożyć strategiczną praktykę opowiadania historii w całej swojej działalności.
Oto trzy powody dlaczego historie są ważne:
Podstawą silnej strategii marketingowej jest zawsze jasno przekazana historia.
Serdeczne opowiadanie jest zarówno ludzkie, jak i opłacalne.
Historie łączą ludzi emocjonalnie i budują lojalność wobec marki.
Ludzie często nie kupują najlepszych produktów, kupują najlepsze produkty, które rozumieją. Bez podstawy opowieści trudno jest wyjaśnić przesłanie. Narratorzy od stuleci wiedzą, jak utrzymać uwagę publiczności – ty też możesz.
Większość historii dzieje się w trzech aktach: początku, środku i końcu.
Bohaterowie zostają wprowadzeni, a scena jest ustawiana na początku – czasem nazywana Aktem pierwszym. Potraktuj to jako „status quo”. Typowa historia zaczyna się od bohatera, który czegoś chce, a pytanie brzmi: czy bohater dostanie to, czego chce? Jest to podobne do problemu klienta, którego problem należy rozwiązać!
Następnie w środku lub podczas drugiego aktu główny bohater staje w obliczu konfliktu, który należy rozwiązać. W tym miejscu świat głównej bohaterki jest odwrócony do góry nogami i musi pokonać szereg przeszkód, aby osiągnąć swój cel. Zamień „znak” na „mój klient”. Ważne jest, aby zdefiniować tutaj coś, czego chce lub potrzebuje Twój klient, ponieważ gdy tylko to zdefiniujemy, stawiamy w ich głowie odwieczne pytanie: czy ta marka naprawdę może mi pomóc uzyskać to, czego chcę?
Pod koniec Aktu trzeciego historia zostaje rozwiązana. W tradycyjnej historii bohater podbija złoczyńcę i czyni świat lepszym miejscem. W twojej historii przekłada się to na to, że Twój klient pokonuje „problem”, a ich życie jest lepsze dzięki Twojemu produktowi, usłudze lub pomysłowi!
Pytania, na które można znaleźć dobre odpowiedzi na pytania:
1. Czego chce bohater?
2. Kto lub co sprzeciwia się bohaterowi, który dostaje to, czego chce?
3. Jak będzie wyglądać życie bohatera, jeśli dostanie (lub nie dostanie) to, czego chce?