COVID-19, znany również jako Coronavirus, siał spustoszenie na całym świecie, a niezliczona liczba osób ćwiczy „dystans społeczny” i przebywa w domu w jak największym stopniu. Jak to wpływa na Twój PR i strategie marketingowe? Rzućmy okiem na to, co musisz wiedzieć i robić w tym trudnym czasie.
Być może osobiście widziałeś efekty COVID-19 w codziennej pracy. Być może musiałeś anulować lub przełożyć ważne wydarzenia, zacząć pracować z domu lub wdrożyć codzienne procedury sprzątania w swojej firmie.
Ale co jeśli chodzi o działania PR i marketingowe?
W jaki sposób koronawirus wpływa na twoją działalność
Musimy uznać, że nasze strategie PR i marketingowe nie mogą być kontynuowane, jak zwykle, w tym czasie.
Dlaczego?
Ponieważ ludzie panikują. Ich uwaga nie dotyczy rozwoju biznesu ani oferty produktów. A jeśli spróbujesz przerwać ich proces myślowy za pomocą takich wiadomości spotka się z pewnym lekceważeniem.
Jak dostosować swój PR i marketing podczas COVID-19
Pracuj z domu, kiedy tylko jest to możliwe
Bądź rozsądny i pracuj z domu, jeśli możesz w tym czasie. Zapewnia to nie tylko bezpieczeństwo, ale także utrzymuje twoją firmę z dala od gazet jako możliwej przyczyny rozprzestrzeniania się wirusa. Zdecydowanie nie chcesz być jak konferencja BioGen, która teraz ponosi pewną odpowiedzialność za rozprzestrzenianie się wirusa.
Ludzie teraz panikują. Nie ma czasu, aby skupiać się na swoich potrzebach. Znajdź sposoby na umieszczenie odbiorców na pierwszym miejscu i zaspokojenie ich potrzeb i obaw. Na przykład, jeśli jesteś instytucją finansową, możesz produkować treści dotyczące sposobów, w jakie odbiorcy mogą zaoszczędzić pieniądze w tym czasie lub w jaki sposób ich mała firma może dostosować się do zmniejszonej liczby klientów i zakupów.
Szukaj sposobów pomocy
Nie chodzi tylko o Twoją firmę. Poszukaj sposobów, aby pomóc swojej społeczności, w tym pracownikom i klientom, którzy zostali dotknięci tym wirusem. Niezależnie od tego, czy chodzi o zasoby, technologię czy umiejętności, zadaj sobie pytanie, co możesz zrobić, aby pomóc w tym stresującym czasie. To może nie być tradycyjna taktyka marketingowa B2B, ale jest to słuszne i docenione przez odbiorców.