Dowiedziałem się w mojej karierze zawodowej, że „bycie dobrym w pisaniu e-maili” faktycznie okazało się skutecznym narzędziem marketingowym.
Zatem jak pisać maile, zwłaszcza tzw „zimne”, czyli pierwszy raz do osoby.
To trzy proste kroki:
Trzymaj to krótko
Bądź pewien, czego chcesz
Wyjaśnij, dlaczego czytelnicy powinni się tym przejmować/zainteresować
1. Bądź zwięzły
Pisanie mniej znaczy więcej jest zwodniczo proste. Większość ludzi rzuca się na e-maile i zazwyczaj używa więcej słów niż jest to konieczne. Mówienie z celem i poznawanie czasu drugiej osoby nie jest łatwe.
„Gdybym miał więcej czasu, skróciłbym ten list”.
Powiedz jak najwięcej w najmniejszej liczbie słów. Ludzie dbają o swój czas. Więc szanuj to. (przy okazji dzięki za przeczytanie tego wpisu na blogu).
Pamiętaj o tym, pisząc e-mail:
Spraw, aby druga osoba udzieliła ci jak najłatwiejszej odpowiedzi.
2. Powiedz, co chcesz
Chcesz pracę? Powiedz to.
Chcesz swój cytat w artykule? Powiedz to.
Czy chcesz, aby klient korzystał z Twojego produktu? Powiedz to.
Po prostu przejdź do sedna!
Większość ludzi ignoruje tę radę. Piszą zdania i zdania, nie mówiąc nic o treści.
Nie ukrywaj swojego pytania w treści. Odważ to. Zaznacz to.
Nikt nie może ci pomóc, jeśli nie wiedzą, czego od nich chcesz.
Szaleństwem jest to, że niewielu ludzi to robi. Niewielu ludzi traktuje pocztę poważnie. Niewielu ludzi przestrzega tych zasad.
Jeśli będziesz postępować zgodnie z nim i będziesz z nimi zgodny – przyjdą dobre rzeczy.
Ludzie będą odpowiadać na twoje e-maile.
Czemu? Ponieważ ludzie są ogólnie mili. Chcą być miłymi ludźmi. Oni po prostu nie chcą robić Tobie więcej pracy.
Kluczem do tego jest empatia. Zrozum swojego odbiorcę i będziesz wiedział, jak wysłać dobry e-mail.
24marketing
Krzysztof Krzywokulski
Chrobrego 17, 46-200 Kluczbork
NIP 751-105-30-53
Tel: +48 662 070 168
biuro@24marketing.pl