Rozumiem. Włożyłeś czas, miłość i pieniądze na stworzenie pięknej witryny internetowej dla swojej firmy. Nie możesz się doczekać, aż dostarczy klientów i spełni Twoje marzenia.
Ale czekaj, co to jest? Mało kto odwiedza? Nikt nie korzysta z Twojego formularza kontaktowego ani nie czyta Twojego jasnego, przyjaznego dla klienta tekstu?
„Zbuduj to, a przyjdą”. Romantyzm nie sprawdza się, jeśli chodzi o zachęcanie ludzi do odwiedzania Twojej witryny.
Stworzenie strony internetowej wymaga jednego zestawu umiejętności, a wygenerowania ruchu zupełnie innego. A ponieważ jest to jedna z moich najczęstszych próśb podczas pracy z klientami-przedsiębiorcami, oto kilka wskazówek, jak zwiększyć ruch w witrynie bez wydawania pieniędzy na reklamę.
Wskazówka 1 – SEO lub „Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek”
Nawet jako przedsiębiorca lub wolny strzelec nadal masz szefa.
Google.
A ten szef jest dość wymagający.
SEO lub optymalizacja wyszukiwarek to sztuka i nauka strategicznego pisania i projektowania witryny w celu uzyskania większego ruchu z wyszukiwarek.
Jest dobry powód, dla którego eksperci SEO są tak poszukiwani. Poprawa widoczności w wyszukiwarkach może spowodować lub zrujnować Twój biznes. Chociaż SEO to szybko zmieniający się i często złożony temat, należy zrozumieć kilka podstaw.
Wyszukiwarki, takie jak Google, mają opracowane algorytmy do indeksowania witryn internetowych z całego świata, oceniając je na podstawie kilku czynników:
Szybkość witryny: jak szybko ładują się strony i treści
Wysokiej jakości treść: czy treść jest wartościowa, łatwa do odczytania i zawiera odpowiedzi na rzeczywiste pytania, które ludzie zadają w Internecie
UX lub User Experience: jak przyjazny dla użytkownika jest projekt
Odniesienia: ile innych witryn internetowych zawiera linki do Twojej witryny (to oczywiście prowadzi do wysokiej jakości treści)
Im wyższy wynik Twojej witryny w tych punktach, tym większe prawdopodobieństwo, że linki do Twojej witryny pojawią się w wynikach wyszukiwania lub „SERP” – stronach wyników wyszukiwarek.
Jeśli Twoja strategia marketingowa i sprzedażowa zależy od osób odwiedzających Twoją witrynę za pośrednictwem bezpłatnych wyników wyszukiwania, musisz upewnić się, że Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem SEO.
Wskazówka 2 – (Jakość) Marketing treści
Treść Twojej witryny jest absolutnie kluczem do przyciągania odwiedzających, ponieważ to jest powód, dla którego powinni oni odwiedzać Twoją witrynę.
Setki milionów ludzi codziennie próbuje znaleźć odpowiedzi na pytania i problemy w Internecie. Celem Twojej witryny jest próba odpowiedzi na niektóre z tych pytań niewielkiej grupie osób: docelowej grupie docelowej.
Chociaż jest to pracochłonne, blog zoptymalizowany pod kątem SEO jest nadal niezwykle skutecznym sposobem na przyciągnięcie organicznego ruchu w witrynie. Sztuczka polega na pisaniu postów na blogu, aby odpowiedzieć na konkretne pytania niszowej grupy docelowej.
Dzięki moim postom na blogu w mojej witrynie, jestem w stanie pojawić się na pierwszej lub drugiej stronie wyszukiwania Google pod kątem długich słów kluczowych.
Jest bardzo mało prawdopodobne, aby moja witryna kiedykolwiek pojawiła się na stronie 1 dla hasła „strateg marketingowy”, ale zyskuję setki użytkowników miesięcznie, po prostu pojawiając się na stronie 1 w innych, bardziej niszowych tematach.
Nie chcesz pisać bloga? Niech ktoś inny zrobi to za Ciebie. Alternatywnie możesz także publikować filmy, odcinki podcastów lub zawartość pokazu slajdów – niezależnie od tego, jakie medium działa, aby spróbować odpowiedzieć na niektóre pytania, które mogą zadawać docelowi odbiorcy.
Wysokiej jakości treść zachęci ludzi do odwiedzenia Twojej witryny, zaufania Tobie lub Twojej firmie, zarejestrowania się, aby usłyszeć od Ciebie ponownie i idealnie, aby coś kupić.
Wskazówka 3 – PR, polecenia i treści gości
Innym sposobem na przyciągnięcie odpowiedniego ruchu do Twojej witryny jest poszukiwanie widoczności za pośrednictwem stron trzecich, które mają większą publiczność niż Ty. Mogą to być wzmianki w mediach; podcast, wywiady radiowe lub telewizyjne z influencerami w Twojej branży; wystąpienia publiczne i partnerstwa marki lub blogowanie gości w większych witrynach z odbiorcami, do których chcesz dotrzeć.
Zacznij od małych rzeczy i bądź kreatywny.
Chociaż trudno jest znaleźć się w mediach głównego nurtu, nie jest to niemożliwe. Nawet bez zatrudniania profesjonalnego konsultanta PR, który sprzedałby Twoją prezentację dziennikarzom, możesz po prostu uzyskać odpowiedź „tak”, przedstawiając fascynującą historię z wyjątkowego punktu widzenia lub oferując przemówienie jako ekspert w popularnym temacie.
Blogerzy i dziennikarze używają hasztagu w mediach społecznościowych, aby znaleźć przydatne źródła i osoby, z którymi można przeprowadzić wywiady, więc podążaj za nim, aby szukać okazji.
Po raz kolejny wysokiej jakości treści w Twojej witrynie pomogą Ci tutaj, demonstrując Twój autorytet.
Pamiętaj tylko, że celem tych działań jest przyciągnięcie ruchu do Twojej witryny, więc zawsze upewnij się, że partner zgadza się na udostępnienie linków do Twojej witryny.
Wskazówka 4 – Media społecznościowe
Kiedyś byłem strategiem marketingu w mediach społecznościowych, więc uwierz mi, wiem, o ile trudniej jest zbudować grupę odbiorców dla Twojej firmy w mediach społecznościowych.
Ale to, że stało się trudniejsze, nie oznacza, że nie powinieneś próbować. Ponownie, aby efektywnie wykorzystywać media społecznościowe do kierowania ruchu do Twojej witryny, potrzebujesz wysokiej jakości treści – jest ich dużo.
Oto jak zwiększyć zasięg treści witryny w mediach społecznościowych:
Używaj hashtagów na Twitterze, Instagramie i Pinterest, którymi mogą być zainteresowani Twoi docelowi odbiorcy.
Aktywnie uczestnicz w zamkniętych społecznościach, w których znajdują się Twoi odbiorcy, takich jak prywatne grupy na Facebooku.
Myśl nie tylko o Facebooku i Instagramie. Odpowiadaj na pytania potencjalnych klientów w serwisie Quora lub Reddit. Ponownie opublikuj swoje posty na blogu na Medium. Prywatne wiadomości do klientów za pomocą Facebook Messenger lub Whatsapp, gdy masz nowe treści do udostępnienia.
Jeśli chodzi o media społecznościowe, tak łatwo dać się wciągnąć w próżności. Jak dużo polubień? Ile wrażeń? Ale nie chodzi o to, ile osób to widziało. Chodzi o to, by zobaczyła go właściwa osoba.
Budowanie widowni wymaga czasu. Zbudowanie silnej pozycji w Google wymaga czasu.
Czy chcesz więcej ruchu?
Cześć, jestem Krzysiek.
Jestem zdeterminowany, aby mój biznes się rozwijał.
Moje pytanie brzmi: czy będzie to także TWÓJ BIZNES?