Zrób to osobiście
Personalizacja jest najważniejszym czynnikiem w skutecznym podarowaniu firmowym.
Zawsze dostosowuj i twórz unikalne podejście do prezentów korporacyjnych dla każdego potencjalnego klienta. Zastanów się, kim są i na czym im zależy, i spraw, aby Twoje prezenty odpowiadały ich osobistym zainteresowaniom i celom.
Im bardziej spersonalizowany prezent, tym skuteczniejszy może być. Dlatego zawsze słuchaj sygnałów i osobistych spostrzeżeń, które otrzymujesz od potencjalnych klientów. Bądź uważny i zadawaj pytania, które dadzą Ci przewagę nad konkurencją. Zapytaj ich o weekend, hobby i zainteresowania.
Prezenty, które są naprawdę dopasowane i specjalne, tak szybko przyspieszają proces tworzenia i faktycznie czasami skutkują znacznie większymi transakcjami.
Użyj wielopoziomowego podejścia do prezentów
Traktuj każdego potencjalnego klienta jako wyjątkowy przypadek i dostosuj swoją strategię w oparciu o jego osobowość i staż pracy. Ponieważ nie ma dwóch takich samych potencjalnych klientów, zastanów się, na jakie prezenty mogą odpowiadać potencjalni klienci o różnym stażu pracy. W końcu nie ustrukturyzowałbyś swoich kampanii prezentów firmowych dla kontaktów na poziomie C w taki sam sposób, jak tych na niższych stanowiskach.
Skoncentruj się na lepszych perspektywach, dając im prezenty o wyższej wartości i pomyśl o swoich idealnych osobowościach klientów, ponieważ organizacje, które mają silne profile idealnych klientów, osiągają o 68% wyższe wskaźniki wygranych na koncie.
Kieruj się każdym etapem cyklu sprzedaży
Twoja korporacyjna strategia prezentów dla każdego potencjalnego klienta lub klienta będzie zależeć od tego, na jakim etapie podróży kupującego się znajduje.
Na przykład, jeśli masz ograniczone punkty kontaktu z potencjalnym klientem i mniej go znasz, najlepiej zacząć od czegoś bardziej ogólnego, takiego jak e-voucher na kawę i prośba o czat od przedstawiciela ds. rozwoju sprzedaży. Ale jeśli jest to klient, którego znają Twoi opiekunowie konta i z którym już się kontaktowali, możesz zrobić coś bardziej kreatywnego i osobistego.
Chodzi o dawanie bez proszenia o nic w zamian.
Wykorzystaj sezonowe święta, aby zwiększyć trafność swojej strategii
Wręczanie prezentów potencjalnym klientom w okresie świątecznym to wypróbowane i przetestowane podejście. Przywiązywanie prezentów do narodowych dni, takich jak Międzynarodowy Dzień Kawy i Dzień Ziemi, to sprytna strategia, która usprawni Twoją ofertę i zwiększy szanse na zarezerwowanie tego pierwszego spotkania.
Jeśli na przykład prowadzisz kampanię z okazji Międzynarodowego Dnia Kawy, możesz wysłać potencjalnym klientom zestaw do parzenia kawy wraz ze spersonalizowanym kubkiem do kawy. Lub uprość sprawę, korzystając z e-karty podarunkowej, za pomocą której mogą napić się kawy w podróży. Kluczem jest, aby w te wyjątkowe dni mieć na uwadze swój biznes.
Dopasuj proces sprzedaży do strategii prezentów
Ustalenie tempa sprzedaży to świetny sposób, aby pomóc w utrzymaniu Twojej firmy na uwadze wśród potencjalnych klientów. Dlaczego więc nie wzmocnić jeszcze bardziej skuteczności swojej strategii tempa sprzedaży, dopasowując ją do strategii dawania prezentów.
Zamiast po prostu wysyłać zimne e-maile, po których następuje telefon, możesz wysyłać taktyczne prezenty do odpowiednich potencjalnych klientów i klientów pomiędzy telefonami i e-mailami. Dodanie prezentu wzmacnia twoją ofertę dla potencjalnego klienta, pomagając ci się wyróżnić.
Świętuj zwycięstwa z klientami
Prezenty korporacyjne mogą być wykorzystane do zwiększenia szans na odnowienie klientów. Wysyłanie szampana, gdy zbliża się rocznica Twojego partnerstwa, pokazuje im, jak bardzo Twoja firma ceni ich zwyczaj. Ta taktyka działa również z kontami z grupy ryzyka, ponieważ przypomina im, dlaczego cię potrzebują.