Połączenia międzyludzkie są niezbędne do utrzymania wszelkiego rodzaju relacji. Istnieje pięć kluczowych składników udanej relacji: zaufanie, szacunek, troska, komfort i inspiracja. W biznesie równie ważne jest pielęgnowanie potencjalnych klientów i klientów, aby czuli się wyjątkowo, jak w każdej innej relacji.
Relacje są ważne dla generowania leadów B2B, ponieważ nawet najmniejsza strata biznesowa wpływa na wyniki finansowe. Powinieneś spojrzeć na każdą okazję do interakcji jako na sposób na pozyskanie nowych klientów — nawet jeśli nie są oni gotowi do natychmiastowego zakupu.
Bądź rozważny w swoich wysiłkach sprzedażowych
Klienci nie będą kupować ani nawet patrzeć na Twoje produkty lub usługi, jeśli im nie ufają – lub Tobie. Zanim zaczniesz myśleć o sprzedaży, musisz pokazać potencjalnym klientom, że chcesz im pomóc w rozwiązaniu ich problemów. Pamiętaj również, aby słuchać, ponieważ w pewnym momencie, bezpośrednio lub nie, powiedzą ci o swoich problemach, potrzebach i celach.
Nie bądź kapryśny, jeśli chodzi o relacje z potencjalnymi klientami. To rozczarowujące, gdy ktoś nie jest gotowy na dokonanie zakupu — zwłaszcza po tym, jak poświęciłeś czas na dostarczenie cennych informacji i pokazałeś mu, że Ci zależy. Jeśli klient nie jest gotowy do zakupu, nie oznacza to, że powinieneś przestać traktować go z szacunkiem. Nadal okazuj, że Ci zależy, a Twój związek prawdopodobnie zajdzie znacznie dalej.
Podczas cyklu sprzedaży kupujący będą samodzielnie przeprowadzać wiele badań przed dokonaniem zakupu. Ułatw im ten proces, oferując dodatkowe informacje i zasoby — nawet elementy, które nie są specyficzne dla Twojej oferty. Znajdź równowagę, aby nie wciskać zbyt wielu informacji naraz. Bądź pocieszający i obecny w stałym tempie, aby uniknąć apodyktycznego lub nachalnego.
Twoja marka powinna inspirować twoich klientów, a kiedy to zrobi, ci klienci będą chcieli dowiedzieć się więcej. Daj swoim potencjalnym i klientom dobre powody, aby zwracać uwagę na Twoją firmę. Nie bój się opowiedzieć historii ani uczłowieczyć swojej marki. Zwiększenie relacji Twojej firmy z klientami może pomóc w rozwijaniu rodzajów relacji potrzebnych do budowania trwałych kontaktów i możliwości biznesowych.
Słuchaj, co mówią Twoi potencjalni klienci i klienci #B2B, dając im możliwość wyrażenia opinii. Sprawdź, w jaki sposób angażują się w Ciebie i Twoją firmę. Możesz wzmocnić relacje z klientami i pomóc w kierowaniu ich działaniami, wyraźnie uznając ich potrzeby i podając swoje rozwiązania. Pamiętaj, że zawsze wraca do zaufania, szacunku, troski, komfortu i inspiracji.
Jedną z najważniejszych korzyści płynących z blogowania dla B2B jest to, że Twoja witryna, internetowa twarz Twojej firmy, jest wyświetlana dla wyszukiwarek. Blogi mogą przyciągać bardziej kwalifikowany ruch w witrynie, a to może prowadzić do wzrostu liczby nowych klientów.
Każdy post na blogu to szansa na skupienie się na tematach, które naprawdę pasują do Twojej firmy. Blogowanie stwarza okazję do używania długich słów kluczowych, które mogą przyciągnąć ukierunkowany ruch do Twojej witryny na więcej sposobów niż tylko wizyta na Twojej stronie głównej. Na przykład, tworząc treść odpowiedzi na pytanie, często w formie słowa kluczowego z dłuższym ogonem, masz możliwość ukierunkowania tych pytań, na które użytkownicy szukają odpowiedzi, i skierowania ich bezpośrednio do głębszych stron zasobów w Twojej witrynie. Dzięki wielu sposobom udostępniania treści online Twój blog może uzyskać optymalną widoczność w Internecie, stawiając Cię przed potencjalnymi klientami, którzy mogliby nigdy nie natknąć się na Twoją firmę, gdybyś nie wykorzystywał blogowania jako narzędzia marketingowego.
Za każdym razem, gdy publikujesz fragment treści bloga na swojej stronie, jest to okazja do wzbogacenia umysłu odwiedzających Twoją stronę i zaangażowania potencjalnych klientów. Poprzez blogowanie możesz edukować klientów w sposób, który wzmacnia to, co sprzedaje Twoja firma. Blogowanie pomaga również Twojej firmie uzyskać wgląd w to, czego szukają klienci. Po prostu zezwalając na komentarze lub opinie i angażując czytelników, możesz dowiedzieć się, gdzie klientom brakuje edukacji i jakie problemy napotykają, a Twoja firma może pomóc rozwiązać. Z tego powodu strategia blogowa dla B2B często polega na dostarczaniu treści edukacyjnych, które rozwiązują potrzebę lub odpowiadają na pytanie, być może nawet zanim potencjalny klient zrozumie, że ma taką potrzebę.
Im bardziej skupiasz się na długoterminowych relacjach, tym lepsze doświadczenie użytkownika możesz zapewnić swoim klientom. Oznacza to, że stopniowo ten model marketingowy pomaga budować proces uspokajania biznesu zorientowanego na klienta. Dlatego zadowoleni klienci zawsze szerzą pozytywną atmosferę o Twojej marce. W tym celu możesz nazwać to naturalnym brandingiem.
Ponad 80% klientów uwielbia kupować, gdy otrzymują spersonalizowane wrażenia z marki. Dlatego, gdy przyzwyczają się do określonej marki, zwykle wracają. Jeśli przyjrzysz się uważnie wskaźnikowi retencji najlepszych marek na całym świecie, pozostają one stabilne przy najniższym możliwym wskaźniku. Sekretem ich sukcesu jest utrzymanie procesu marketingu relacji na najwyższym poziomie.
Łatwiej jest firmom, które mają jednoczesną interakcję z klientami. Jako marka, jeśli to masz, wiedziałbyś, jak ludzie postrzegają Twoją usługę, czy chcą zmian, czy nie. Możesz też poprosić ich o bardziej szczere recenzje i opinie. Ostatecznie całość pomaga w opracowywaniu produktów, które są dobrze dostosowane do wymagań użytkowników.
Treść buduje wagę Twojej firmy. Zawsze ma to wpływ na ogólny wizerunek marki. Dlatego dzięki odpowiedniemu rodzajowi marketingu treści możesz zapewnić ludziom spersonalizowane wrażenia użytkownika. Możesz publikować blogi techniczne, ogólne i zorientowane na produkty, aby edukować potencjalnych i stałych klientów. Twórz filmy, aby zaangażować ich w kampanie marketingowe, i projektuj prezentacje produktów.